Palivový filtr je zařízení sloužící k očištění paliva od nečistot před tím než se dostane do vstřikovacího zařízení a dále do spalovací komory motoru.
Hlavní funkce Přednostním účelem
palivového filtru je ochrana drahých komponent
vstřikovacího zařízení, jako jsou
vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo. Jejich poškozením dochází k vysokým škodám (v řádech desítek tisíc korun).
U dieselových motorů je obvyklý doporučený interval mezi 45 000 až 60 000 km nebo po 4 letech. Pro zachování jeho maximální funkce doporučujeme interval zkrátit na 30 000 km nebo 2 roky. U benzínových motoru s nepřímým vstřikem je obvyklý interval 90 000 až 120 000 km nebo 6 let. U motorů s přímým vstřikem paliva (FSI, TSI, SkyActive atd..) doporučujeme interval zkrátit na 45 000 km nebo 3 roky.
Jsou rozdíly mezi palivovými filtry?
Ano jsou. U
palivových filtrů nedoporučujeme šetřit. Vzhledem k tomu, že filtr chrání jednu z klíčových součástek motoru (
vstřikovací systém), doporučujeme používat osvědčené značky jako jsou Mann, Bosch, Valeo, Delphi apod. Použitím
kvalitních filtrů (a také kvalitního
aditivovaného paliva) máte jistotu, že pro svoje vozidlo děláte maximum v oblasti prevence škod na
vstřikovacím zařízení.
0 komentářů